Thursday, June 2, 2016

Lemon

Malam itu sebelum tidur kau menghantar pesanan yang kau sudah memotong hirisan-hirisan lemon dan disimpan rapi ke dalam peti ais.

Aku jadi ikutan.

Aku bilang, kenapa tidak kau memotong lemon itu di kantor kelak?

Kau respon, you want me to chop those lemons in the office, witnesing by those makcik-makcik?

I was like, why not?

Pagi esoknya, aku langsung ke Village Grocer di level P1.
Aku memesan 5 biji lemon dan memotong hirisan-hirisan lemon itu di pantry kantor ku.

Aku mengirim image lalu kau jadi teriak.

You did that in the office?
Yeah, balas ku.

Selalu aja aku melihat posting-posting di FB berkaitan detox drink ni namun minda ku langsung tidak memberi perhatian. Hati ini tidak beranjak untuk memberi.

Namun setelah kau lakukan,aku jadi ikutan.

Mungkin karena kau.

No comments: