Monday, July 11, 2016

It doesn’t give any meaning by now

Sudah sekian lama rasanya aku tidak meluahkan minat dalam bidang sastera menerusi bentuk penulisan, apatah lagi yang melibatkan bahasa lidah sendiri. Bener kata manusia sekeliling, we work better under pressure. Karena pressure yang menusuk sehingga ke modula oblongata ini yang mendorong tangan-tangan kecil ku untuk petah berbicara.

Kesempatan melawat Jogja tempoh hari memang aku guna puas-puas untuk ke toko buku berdekatan. Jogja memang di kenali dengan hasil seni khususnya dari segi sastera penulisan. Teriak aku kuat-kuat tatkala mendapatkan beberapa judul buku yang selari dengan naluri diri ketika ini.

Jadi, sore tadi aku belek-belek hasil tuaian. Sambil meletakkan beberapa kepingan cookies ke dalam piring leper berserta air daun hijau panas, aku melayan sejenak perasaan. 

Apa yang berbeda ketika ini, jiwa aku tidak terikut-ikut akan hasil penulisan mereka. It doesn’t give any meaning by now. 

Memang bener, masa akan merubah segalanya. Dahulu, ternyata aku tak termampu melawan tuntutan alam , lalu hanyut bersama perasaan minda.

Beberapa purnama sudah berlalu, musim tak menunjukkan tanda-tanda akan kembali. Biar ia jadi kenangan, seperti apa yang aku selalu pinta. 

2 comments:

Blog27999 said...

According to Stanford Medical, It's in fact the ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh on average 19 KG less than us.

(And really, it is not related to genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING to do with "how" they are eating.)

P.S, What I said is "HOW", and not "WHAT"...

Tap this link to find out if this little quiz can help you decipher your real weight loss possibility

Blog27999 said...

Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

Well over 160k men and women are losing weight with a simple and secret "liquid hack" to lose 2 lbs each and every night in their sleep.

It's effective and works on everybody.

This is how to do it yourself:

1) Go get a glass and fill it up with water half the way

2) And now do this amazing hack

you'll become 2 lbs lighter in the morning!