Tuesday, May 31, 2016

That Eyebrow di pertemuan pertama

Sengaja aku pilih hari ahad kerana hari isnin aku harus ke kantor jadi tidak berpeluang untuk mengatur pertemuan pada ulang tahun kelahiran mu. Jadi tengah hari ahad itu aku telah aturkan untuk ketemu.

Aku jadi buntu pada pertemuan pertama. Apa yang bisa aku lakukan bersama dia. Apakah santapan tengah hari kami nanti.

Dia tidak putus-putus menghantar pesanan, takut.
Aku membalas, I dont eat people.
Lucu, menurutku.

Setelah menunggu hampir 10 minit, kami ketemu.

Dia mengendong toiletries bag jenama PA. Aku respon, same like mine. Ayat yang pertama muncul dari mulut ini.

Kami langsung meluncur ke SS15 Courtyard, tempat di mana aku biasa hang out. Familiar, jadi mudah untuk aku merencanakan perjalananku.

Dia memesan Cantonese Fried Rice (kalau tidak salah) dan aku memesan wantan noodle soup.

Why does the food taste bad? We both agreed.

Aku merenung ke matanya. Arghh, that eyebrow !

No comments: